Sahabat,uhibbukum fillah! =)

Ya ALLAH, kiranya RasulMU hidup bersahabat kurniakan jua aku sahabat..
tetapi biarlah sahabat-sahabat dari lorong-lorong yang membenarkanMU seperti kebenaran As-Siddiq..
biarlah sahabat-sahabat dari sifat tegasMU menegur kesilapanku seperti tegasnya Umar..
biarlah sahabat-sahabat dari sifat kelembutanMU seperti lembutnya Uthman..
biarlah sahabat-sahabat dari pintu-pintu ilmuMU seperti Ali..

Ya ALLAH, kiranya semua itu tidak layak buatku, aku bersyukur dipertemukan sahabat yang satu ini..
mungkin padanya ada segala yang tidak pernah aku selami..
mungkin padanya letaknya apa yang aku impikan selama ini..
tetapi, jika aku seorang sahabat yang tak menghargai,
KAU ampunkanlah dosaku..
dan KAU kurniakanlah kegembiraan,kesihatan dan kemudahan kepada sahabatku ini di dunia dan di akhirat..


sender: Fadzlina Aziz

No comments: